5 měsíců a 5 myšlenek (Aza - věnováno našemu dítěti)

20.01.2019

Dítě je motivací, ne překážkou.
Dítě dává jiný typ svobody, než jsme znali doposud.
Dítě nezlobí, dítě žije.
Dítě není malý dospělý.

Dítě nikdy nebylo dospělé, ale my jsme byli dětmi.

Když se zamyslím nad uplynulými pěti měsíci, musím říci, že tyhle body se staly jakousi mantrou mého vztahu k našemu dítěti. Dítě způsobilo obrovskou motivaci pro naši rodinu, která začala spolu, ale i jednotlivě, objevovat nová místa, nové životní možnosti a lidské bytosti. Když píši lidské bytosti, tak nemyslím jen lidi nové, ale i lidi z našich životů, ke kterým jsme našly zcela novou cestu. S dítětem jako bychom obě dostaly odvahu dělat věci, které jsme dříve z obav a možná i z pohodlnosti nerealizovaly.

Dítě mi možná část svobody vzalo, ale úplně jiný typ svobody mi poskytlo. Na práci jsem se začala dívat jinak a mám touhu dělat věci, které mi budou dávat smysl. Svět se najednou točí jinak a mně to dává odvahu měnit dříve nedotknutelné životní priority. Je jasné, že dětská duše s celou svojí neposkvrněností časem vyřkne rodinná tajemství do té doby skrytá. Přijetím této zřejmosti se otevřely brány k novému prostoru a k určitému osvobození. Pevně věřím, že se v něm setkáme s lidmi, kteří mohou mít odlišný názor, ale přesto najdou společnou řeč a respekt ke šťastnému lidskému bytí. Už se to děje.

Dítě nezlobí, dítě žije. Vědomí, které mě osobně naplňuje nesmírnou dávkou lásky a trpělivosti. Věřím, že mi vydrží, a pokud někdy bouchnu, nebudu šetřit omluvami a prosbou o jeho odpuštění.

Dítě není malý dospělý. Dítě je neposkvrněné a nezná ironii ani přetvářku. Své hranice a pravidla si teprve postupně vytváří a já mu s tím toužím pomáhat jak nejcitlivěji dovedu. Vědomost, že je to dítě, a ne malý dospělý, mě dokáže velmi uklidňovat.

Dítě nikdy nebylo dospělé, ale my jsme byli dětmi. Je neuvěřitelné, jak dítě reaguje na to, když odhodíme naše dospělácké masky, které působí jako obranné štíty k našim srdcím. Zapínám magneťák, zpívám, tleskám a raduji se zcela odhalená. Ty jsi u vytržení. Děkuji Bohu za Tebe!

vnitřní dítě
vnitřní dítě
osvobození s dítětem
osvobození s dítětem
© Aza s Nikou cesta. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky