Kde brát energii, čas a peníze na plnění vlastních cílů a přitom neokrádat rodinu? 

31.01.2019

Aza o své cestě

Mám miminko a rodinu, plnohodnotné zaměstnání, rodinný domek, jako koníček se věnuji finančním trhům a investicím, každé úterý hraji volejbal, mám přátele, ráda se bavím a účastním se i dalších projektů. Na přelomu roku jsem slyšela ze všech stran, máš toho moc!!

Mám vše, co si lidská bytost může přát, přesto si toužím plnit i své další cíle a touhy. Kde ale brát čas a energii a neokrádat rodinu? Mám nějaké tajné zdroje energie, času a peněz, které mohu využít, nebo musím něco vyškrtat? Mám! Jdu do akce.

    · Přestala jsem pít alkohol.

Beru si energii a čas z alkoholu, který nevypiji. Energii, kterou bych spotřebovala na rekonvalescenci po užití alkoholu, nyní mám na plnění mých cílů. Většina z nás to někdy zažila, po opici je jak jebnutá po hlavě a než je stav stoprocentní, uplynou 3 dny, kdy se mátožíme od ničeho k ničemu. A já když pila, tak většinou až do stavu beztíže, raději ani nechci počítat kolikrát do roka a kolik to bylo promarněné energie. Hodně! A přesně tuto energii, čas a peníze si nyní vezmu na své cíle. Vědomí, že se nejedná o nějaké odpírání, ale o zdroj energie, mě posunuje do euforie. Cítím se výjimečně a jdu do akce! Je mi jasné, že emoce teď budu muset kompenzovat jinak než alkoholem, ale o tom až příště

    Lidé okolo mě

    Po přečtení knihy Bohatý táta, chudý táta, a sepsání 6 lidí, se kterými trávím nejvíce času, jsem pochopila, že musím zapracovat na svém okolí, protože v současné době nemám kolem sebe bytosti, se kterými bych mohla rozvíjet moje vize. Když je najdu a obklopím se jimi, nebudu potřebovat náhodné spolupijovníky a navíc nebudu na mé nápady sama. Opět získám energii a čas. Ti správní lidé mi dokáží ušetřit mnoho času i energie, a to vše bez únavy z alkoholu. Pátrám. První, druhý třetí... Proč jsem s nimi v posledních letech netrávila čas? Je to investice, která se vyplácí.

    · Čtvrtá dohoda v praxi

    Čtvrtá dohoda (Miguel Ruiz): "Vždy dělejte vše, jak nejlépe dovedete". Dělat nejlépe, jak dovedeme, neznamená obětovat tomu maximum času, ale vytyčit ten správný čas pro uspokojivé dosažení cíle. Po narození miminka jsem měla pocit, že v každé volné chvilce musím rychle něco udělat a doslova jsem běžela k PC během toho, co byla naše princeznička kojena Nikou nebo se uspávala. Moje žena měla pocit, že pořád sedím u PC a já naopak měla pocit, že k němu pořád jen běhám.

    Když k němu usednu, ozve se z kouzelného sluchátka chůvičky "Dudlík, prosím", načež sprintuji s dudlíkem do patra a cestou zpět k PC beru schody po dvou. To aby za minutu přišla Nika a měla chuť se mnou sdílet zážitky z mateřské péče. Já se jí snažím zvládat odpovídat, zároveň monitorovat chůvičku, psát článek, obchodovat na finančních trzích, přemýšlet nad svými plány, konverzovat anglicky na "četu"... Jediné, co se mi daří vytvořit je pilový list. Začínám pořád znovu a moje hlava div neexploduje.

    Jdu z práce domů, takhle to nejde, přemýšlím... Opiji se. (to bylo tehdy...)

    Druhý den sedíme u krbu. Zlatý krb, v zimě nám plnohodnotně nahrazuje hovory pod pergolou. Světe div se, obě osoby po italské náloži emocí nakonec pochopily pohled a pocity té druhé. Italii opustily a vrhly se do Německa - dvě osoby vymyslely plán. Nika v pondělí a čtvrtek od 16 do 18:30 má svůj nerušený prostor, kdy se věnuje svému byznysu. Aza intenzivně a láskyplně tráví čas s miminkem naplněným zpíváním, tancováním, cvičením a prděním pusou i zadkem. Nika přichází, přebírá si miminko a Aza dostává také své nerušené 2,5 hodiny. Všechny 3 lidské bytosti jsou spokojené. Šly do akce.

    Večer po mé první nerušené seanci zažívám pocit naprosté úlevy a po půl roce si sedám k televizi a PC nechávám odpočívat v domácí kanceláři. Mám splněno a přichází i energie na plnohodnotné hovory s Nikou. Vymezení vlastního časoprostoru nám paradoxně dalo mnohem více času na společné žití.

    Krátký pohled Niky:

    Jsem moc ráda, že jsem dostala prostor pro svůj byznys a Aza se věnuje miminku. Mají své chvilky, kdy si mohou blbnout bez mámy za zády, a ja mám chvíli, kdy přijdu na jiné myšlenky, o to víc se pak těším domů. Je pravda, že jsem Aze pořád říkala, že sedí hodně času u počítače a poté mi vysvělila efekt pilového listu, když já ji vyruším a ona ztratí nit... Slovo dalo slovo a mě napadlo, že by mohla mít také čas jen pro sebe. Proč nás to nenapadlo hned na začátku těžko říct, nyní jsem ráda, že jsme obě spokojené, večery máme jen pro sebe a přitom máme hotové vše, co potřebujeme. 

    A co Vy, máte své tajné zdroje?

    © Aza s Nikou cesta. Všechna práva vyhrazena.
    Vytvořeno službou Webnode
    Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky