Nika cestuje vlakem s kojenečkou v kočárku - díl 2.

04.12.2018

Neváhala jsem oslovit průvodčího, který ochotně podal zprávu posádce do vlaku, na který jsme měly přestoupit. Myslela jsem si, že problém se zpožděním je vyřešen. Ejhle... Vystupovaly jsme z výtahu na nástupišti, odkud odjížděl náš vlak do Šternberka a průvodčí pískal na odjezd. Říkám si, co to je?! Začala jsem na průvodčího zuřivě mávat...

Aneb, kdo nechce řídit, ať jezdí vlakem. Jak už víte, já patřím právě k této skupině, jsem řidič "kopejtko", protože však nechci sedět na zadku, rozhodla jsem se jezdit s miminkem vlakem. Nyní máme za sebou cesty z předměstí Olomouce do Šternberka, Újezdu u Uničova a do Uherského Brodu. 

Zatím stále cestujeme s kočárkem a na větších nádražích jsme nuceny využívat přesuny mezi nástupišti výtahem, ten je však často plně vytížený. Využívají jej lidé s handicapem, maminky s kočárkem i starší lidé. Není tedy divu, že na výtah občas čekáme a tím ještě prodloužíme potřebný čas k přestupu. Když jsme z předměstí Olomouce vyjížděly se zpožděním a z přestupového času 7 minut se staly pouhé minuty dvě, musely jsme situaci řešit. Neváhala jsem oslovit průvodčího, který ochotně podal zprávu posádce do vlaku, na který jsme měly přestoupit. Myslela jsem si, že problém je vyřešen. Ejhle... Vystupovaly jsme z výtahu na nástupišti, odkud odjížděl náš vlak do Šternberka a průvodčí pískal na odjezd. Říkám si, co to je?! Začala jsem na průvodčího zuřivě mávat, ten naštěstí neváhal použít píšťalku a vlak zastavil. 

Ve vlaku jsem se pak dozvěděla, že nastupovala i jiná maminka s kočárkem, a tím pádem si mysleli, že už na nikoho nečekají. A poučení? Příště průvodčího poprosím, aby informace konkretizoval, např. blonďatá maminka s šedým kočárkem. 

Při další cestě stejným směrem jsme narazily na stejného průvodčího, který nám sám od sebe sděloval, že dá vědět posádce navazujícího vlaku, ať na nás počkají. Při dotazu, jestli si nás pamatuje, odpověděl, že ne. Tato informace mě potěšila, ano, opravdu mě potěšila... Říkala jsem si, že stačilo říct jednou svou prosbu a on takto nejspíš pomohl více maminkám k pohodové cestě s kočárkem.

Někdy to ale nevyjde a vlak při přestupu ujede. Když jsme jely vlakem z Uherského Brodu, vlak nabral zpoždění a v Olomouci nám to ujelo. Za hodinu přece jede další... Jistě se to stalo všem, problém však nastává, když máte malého kojence a vše naplánované od minuty z hlediska spánku, kojení apod. Zjistily jsme, že v Olomouci na hlavním nádraží se nachází čekárna ČD Lounge, která je mimo jiné určená pro cestující s dětmi do 10 let. S kojenečkou jsme si tam zalezly, našly jsme tam příjemné útočiště s přebalovacím pultem a v klidu jsme tam nakojily. Místnost není moc frekventovaná.

Vlakem budeme cestovat i nadále, a pokud budeme mít zajímavou zkušenost, rády se s vámi o ni podělíme. Sbírám pomalu ale jistě odvahu a zkusím cestovat s miminkem v šátku, bez kočárku. Na další díly cestování vlakem se tedy jistě můžete těšit a kdo si počká, ten se dočká.

© Aza s Nikou cesta. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky