Sonnentor, Čejkovice - exkurze s kočárkem

09.10.2018

Říká se, že při každé návštěvě daného místa/města si máš nechat něco na příště. My jsme takto již dříve navštívily Templářské sklepy v Čejkovicích, kde jsme si daly večeři a prohlídku jsme si nechaly na příště. Nyní jsme se sem vrátily, byl však říjen a měli zavřeno. V blízkosti se nacházela reklama na bylinkový ráj Sonnentor, ani jedna jsme nevěděla, co to je. Rozhodly jsme se dát tomu šanci.

Představa Niky o tom, co je Sonnentor: Myslela jsem si, že nás čeká procházka bylinnými zahradami, které budou plné rozmanitých vůní a dalších vjemů a představovala jsem si skvělé prostředí pro procházku i s kočárkem.

Představa Azy o tom, co je Sonnentor: V představách jsem byla spíše skeptická a čekala jsem prodejnu se sypanými čaji, kde možná budou i nějaké ochutnávky. Jaké příjemné překvapení, které nám celý areál, včetně venkovních atrakcí, kavárny a výrobny, nabídl. Bezbariérový přístup a možnost vše projít s kočárkem nás nadchl.

Ve skutečnosti nás čekala prohlídka firmy, kde se vyrábí čaje značky Sonnentor. Zaplatily jsme si prohlídku a čekání do začátku exkurze jsme si zpříjemnily v kavárně Čas na čaj

K dispozici byla ochutnávka vybraného čaje zdarma a poté jsme si objednaly kávu a zákusek. Tyto místní dobroty jsme si vychutnaly venku na terase. Bylo sice chladněji, ale slunečno. Kdybychom byly samy, zůstaly bychom uvnitř, v teple... Naše nejmenší však spala a byla zachumlaná, z předchozích zkušeností víme, že když ji odkryjeme, začne se budit, a proto volba byla jasná. A tím se nám otevřely nečekané možnosti, které bychom jinak neobjevily. 

Nika o areálu Sonnentor: Jako první jsem zahlédla malou bylinkovou zahrádku, kterou jsem si šla projít. Byla opravdu rozmanitá a taaak voňavá! Dále mne zaujala vyhlídka Na výsluní, kde bylo vidět široko daleko, dokonce zde byla možnost vyfotit se. Vedle vyhlídky mě zaujalo bosátko a jak název napovídá, byla to trasa pro bosé nohy, takže jsem se prošla po šiškách, písku, kamení... zrovna přímo na to svítilo sluníčko, vše bylo krásně vyhřáté a mně se nechtělo zpět do bot. V bezprostřední blízkosti se nacházelo broukoviště, prostě klády, ve kterých měli své cestičky jednotliví broučci. A tím to zdaleka nekončilo, bylo zde dřevěné pexeso, bylinkový kvíz, obrovská houpací síť... Jakmile jsem si vše obešla, přišla jsem nadšeně za Azou a vyprávěla jsem, co jsem viděla, co jsem si zkusila... Nechala se zlákat a vše si prošla také. Čas neúprosně utíkal a za chvíli nám začínala exkurze. Musela jsem Azu z atrakcí odvolávat, protože jak se jí nechtělo tam, už vůbec se jí nechtělo zpět.

Prohlídka samotné firmy začala v malém salonku, kde nám pustili úvodní video a dozvěděli jsme se základní informace. Poté jsme šly do samotné výrobny čajů. Byly jsme mile překvapeni, že kočárek zde není problém, chodby byly široké a bezbariérové, mezi patry jsme se přesunovaly výtahem. V již zmiňované výrobě nás to nadchlo vůní,  prostředím i filosofií firmy... Detaily by byly na samostatný článek. Můžu Vám však říct, že jsme byly obě nadšené a hned jsme začaly přemýšlet, co začneme pro Sonnentor pěstovat my. Jako pozornost jsme dostaly balíček s čajem, na který jsme se těšily domů a v myšlenkách, vůních a diskuzi jsme se mohly vrátit na chvíli zpět.

Pěstovat pro Sonnentor jsme nakonec nezačaly, uvědomily jsme si, že na našem políčku o rozměrech 2x3 metry bychom toho moc nenapěstovaly. 

© Aza s Nikou cesta. Všechna práva vyhrazena.
Vytvořeno službou Webnode
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky